6 trikov, ktoré urobili z Japoncov najzdravší národ na svete


Japonský inžinier a majster aikido Katsuzo Nishi bol od detstva veľmi bolestivý. Jeho ošetrujúci lekár rodičom povedal, že chlapec sa 20 rokov nedožije.

Na zlepšenie jeho zdravia poslali rodičia Katsuzo do budhistického kláštora, kde strávil 3 roky štúdiom rôznych meditačných techník ako ja šermu.

Nishi, ktorý hľadal spôsoby, ako zlepšiť svoje zdravie, čítal nielen veľa kníh moderných lekárov, ale aj starodávne pojednania o východnej a európskej medicíny.

Výsledkom dlhoročnej práce bola práca Katsuzo, v ktorej popisuje systém, ktorý vytvoril na liečenie tela. Dielo vyšlo v roku 1927, keď mal autor 44 rokov.

Za 90 rokov si autor získal mnoho fanúšikov po celom svete, pozávame vás, aby ste sa zoznámili s jeho jedinečnými technikami.

1. Tvrdá posteľ

Zakrivenie chrbtice, ktoré nie je až také zriedkavé, môže viesť k rôznym ochoreniam vnútorných orgánov. Preto musíte sledovať svoje dtžanie tela a polohu tela, a to nielen počas dňa, ale aj v noci.

Nishi veril, že rovná chrbtica robí človeka o pár centimetrov vyšším a má tiež pozitívny vplyv nf fungovanie tráviacich orgánov.

Advertisements

2. Pevný valček namiesto vankúša

Je zvláštne, že väčšina Japoncov verí, že krivý krk je jedným z prvých príznakov krátkeho života.

Počas spánku je pre nás ťažké kontrolovať polohu krku, preto Nishi odporúča nahradiť bežný vankúš tvrdým valčekom, ktorý bude ležať tak, že na ňom bude 3. a 4. stavec.

Spočiatku to spôsobí nepohodlie, preto valček zabaľte niečím mäkkým a časom tieto vrstvy odstráňte.

3.Cvičenie «Zlatá rybka»

Ľahnite si na rovný tvrdý povrch.

Natiahnite ruky hore.

Umiestnite nohy tak, aby boli kolmé na podlahu.

Natiahnite ľavú pätu dopredu a súčasne vytiahnite ľavú ruku nahor bez toho, aby ste ju zdvihli z podlahy. Opakujte to isté pre pravú pätu a pravú ruku. Celé cvičenie trvá 2 minúty.

Ďalej položte dlane na seba, pokrčte lakte a dajte ich pod 3. a 4. krčný stavec, nohy dajte k sebe a chodidlá mierme rozkročte do strán. Pohybujte nohami doľava a doprava tak, aby vám vibrovalo celé telo. Cvičenie robte 2 minúty.

Advertisements

4. Zlepšite kapilárnu cirkuláciu

Ľahnite si na rovný tvrdý povrch.

dajte pevný valček pod 3. a 4. krčný stavec.

Zdvihnite ruky a nohy, mierne ohnite a uvoľnite ich v lakťoch a kolenách.

Začnite robiť vibračné pohyby rukami a nohami. Toto všetko robte 1-3 minúty.

5. Zatváranie nôh a rúk

Ľahnite si na rovný tvrdý povrch a dajte pod 3. a 4. krčný stavec pevný valček. Pokrčte nohy v kolenách, chodidlá držte na poldahe azatvorte chodidlá. Cvičenia sa musia opakovať 10-krát.

Spojte dlane kolmo na telo a stlačte končeky prstov ľavej a pravej ruky. Opakujte rovnaké pohyby, ale teraz zatvorte nielen prsty, ale aj dlane.. Bez toho, aby ste otvorili dlane, zdvihnite ruky nahor a spustite ich k solárnemu plexu.

Otočte zatvorené dlane prstami k tvári, ruky si dajte za hlavu bez toho, aby ste zmenili polohu dlaní a potom ich vráťte späť do solárneho plexu.

Advertisements

6. Brucho a chrbtica

Posaďte sa na podlahu v lotosovej polohe a obtočte ruky okolo členku «hornej» nohy, spustite ramená. Všetky cvičenia opakujte 10-krát. Po každom bloku cvikov urobte nasledovné: natiahnite ruky dopredu a položte dlane kolmo na podlahu.

Otočte hlavu k ľavému ramenu a pozrite sa na chrbát, opakujte to s pravým ramenom. Urobte to isté s rukami zdvihnutými nad hlavu.

Katsuzo Nishi tvrdil, že všetko, čo človek potrebuje pre zdravie, je nám vlastné, hlavnou vecou je nepodľahnuť lenivosti a odhaliť svoj potenciál.