VMarkus — Fakty, príbehy, Life hacky

13 veľmi potrebných a pre organizmus prospešných orechov a semien

Like? Daj Like!

Orechy a semená boli vždy populárne v mnohých kultúrach, buď vo forme občerstvenia, alebo ako ingrediencie do jedál. Vedecký výskum potvrdil, že tieto potraviny sú dôležitou súčasťou zdravej výživy. Pravidelná vyvážená prítomnosť aspoň jedného z nich v strave, dáva telu dôležité zložky.

Zozbierali sme najobľúbenejšie a najužitočnejšie orechy a semená, ktoré sú vysoko efektívne v boji proti chorobám a v ich prevencii.

Reklama

1. Ľanové semená

Na základe výsledkov výskumu sú ľanové semienka skutočnou zdravotnou bombou, pretože ich chemické zloženie funguje v niekoľkých smeroch naraz.

Ľanové lignany sú prírodné hormóny, fytoestrogény a sú účinné proti rastu rakovinových nádorov, najmä rakoviny prsníka a prostaty.

Vlákna obsiahnuté v semenách, obklopujúce steny žalúdka, zabraňujú vzniku zápalových procesov.

Jedna polievková lyžica mletých semien obsahuje takmer 2 gramy omega-3 tukov, ktoré majú terapeutický účinok na činnosť srdca a ciev.

2. Sezamové semená

Vzácne zloženie semien znižuje krvný tlak, ktorý slúži na prevenciu infarktu myokardu, mŕtvice a zlyhania obličiek.

Sesamol, sesaminol – antioxidanty, ktoré sú obsiahnuté vo významných množstvách v sezamových semenách a veruže takmer inde v prírode sa už nenachádzajú. Tieto látky významne znižujú hladinu cholesterolu.

Semená obsahujú vysoký obsah mastných olejov, vďaka čomu zlepšujú stav pokožky, vlasov a nechtov.

3. Tekvicové semená

Obsahujú obrovské množstvo arginínu. Táto aminokyselina napomáha k rozšíreniu krvných ciev, zlepšuje prietok krvi cez ne, čo slúži ako prevencia hypertenzie.

Semená, aj napriek vysokému kalorickému obsahu, obsahujú veľa bielkovín, ktoré telo ľahko vstrebáva a normalizuje hladinu cukru v krvi.

Vysoký obsah vitamínov A a E, ktoré zabezpečujú pružnosť a hladkosť pokožky, vysvetľuje popularitu používania tekvicových semien a oleja na kozmetické účely.

4. Mandle

Mandle normalizujú hladinu lipidov v krvi, znižujú riziko kardiovaskulárnych ochorení u pacientov s diabetom.

Mandle ako občerstvenie alebo pred hlavným jedlom znižujú hladinu tuku v celkovej telesnej hmotnosti. Keďže výrobok je alternatívou k živočíšnej bielkovine, poskytuje dlhodobý pocit plnosti, preto je vylúčené prejedanie pri konzumácii jedla.

5. Vlašské orechy

Vlašské orechy sú populárne po celom svete vďaka pôsobivému zoznamu zdravých vlastností. Znižujú riziko kardiovaskulárnych ochorení, ischemickej choroby srdca.

Účinné pri znižovaní príznakov spojených s vekom a neurologickými poruchami.

Tokoferoly obsiahnuté v orechoch chránia ľudí pred rakovinou prostaty.

6. Slnečnicové semená

Slnečnicové semená obsahujú proteíny bohaté na síru, ktoré sú prospešné pre rozvoj svalov a obnovu kostí.

Okrem toho sú vzácne vďaka antioxidačným, antimikrobiálnym a protizápalovým vlastnostiam.

Úspešne sa používa na liečbu a prevenciu bronchiálnych, laryngeálnych a pľúcnych infekcií.

7. Pistácie

V porovnaní s inými orechmi, pistácie obsahujú menej tuku a kalórií, ale majú najvyššie hladiny nenasýtených mastných kyselín, draslíka a karotinoidov – látok známych pre svoje antioxidačné a protizápalové vlastnosti.

Pri použití ako občerstvenie môžu pistácie pomôcť kontrolovať hmotnosť kvôli účinku saturácie.

8. Kešu oriešky

Kešu obsahujú veľa železa, ktoré je nevyhnutné na prevenciu anémie. Diabetikom pomáhajú normalizovať hladinu glukózy v krvi.

Kešu oriešky sú bohaté na tiamín a fosfor, čo vedúcim pracovníkom pomôže zabrániť únave.

Baktericídne a protizápalové vlastnosti kešu pomáhajú chrániť telo pred chrípkou a sezónnym prechladnutím, ako aj zvyšujú imunitu.

9. Lieskové orechy

Bohaté na vitamín B, posilňuje svaly a kosti, zlepšuje fungovanie nervového systému.

Organické kyseliny v zmesi – stearová, palmitová a olejová – blokujú rast cholesterolu v krvi, zabraňujú vzniku a rozvoju kardiovaskulárnych ochorení.

10. Arašidy

Jeden z najpopulárnejších orechov na našom zozname. Polyfenol vo svojom zložení chráni bunky tela pred účinkami škodlivých voľných radikálov a pomáha zachovať si mladistvý vzhľad.

Kyselina linolová znižuje hladinu cholesterolu v krvi a slúži na prevenciu sklerózy.

Potravina vhodná pri konzumácii počas diéty. Dlhodobo uspokojuje hlad a môže nahradiť jedno celé jedlo.

11. Brazílsky orech

Vzhľadom na vysoký obsah vlákniny a jeho čistiaci účinok na črevá, konzumácia týchto orechov zlepšuje trávenie.

Selén v produkte prispieva k rozvoju buniek zodpovedných za imunitu tela.

Nenasýtené mastné kyseliny v brazílskych orechoch významne znižujú hladinu cukru v krvi, čím chránia telo pred aterosklerózou a diabetom.

12. Pekanový orech

Vysoká kalorické hodnoty z neho robia skutočnú zásobáreň energie. Vitamín E vo svojej podstate pomáha chrániť telo pred negatívnymi účinkami prostredia a slnečného žiarenia.
Vitamíny skupiny B sú v týchto orechoch obsiahnuté vo veľkých množstvách, pričom zlepšujú stav nechtov, pokožky a vlasov.

Chemické zloženie orecha umožňuje nastaviť hladinu testosterónu v krvi a má priaznivý vplyv na reprodukčný systém.

13. Chia semená

Hoci sú to maličké semená majú obrovské výhody pre ľudské telo.

Nachádzajú sa v nich omega-6 a omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie srdca a krvných ciev, ďalej znižujú hladinu cholesterolu a bránia tvorbe krvných zrazenín v cievach.

Semená sú dobré pre zdravie žien, najmä počas menopauzy. Vitamíny skupiny B ako súčasť semien zároveň chránia organizmus pred kožnými ochoreniami.

Ukazuje sa, že nech si vyberiete akýchkoľvek výrobok z tohto zoznamu, bude to pre vaše telo neskutočne obohacujúce. Zostáva si len vybrať tie, ktoré vám vyhovujú podľa chuťových vlastností.

Nezabudnite, že z väčšej časti orechy a semená majú vysoký obsah kalórií a je dôležité dodržiavať normy ich používania – nekonzumovať viac ako 30 gramov denne.

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.